Ostukorv ( )

Treeningkava

Pisut õpetussõnu sinu teekonnale!

Kuidas alustada?

Triatlon on nagu iga teine spordiala – alustamiseks on vaja teha esimene samm tugitoolist spordirajale. Enne aga kui üldse alustate treeningutega, on äärmiselt oluline käia ära spordiarsti juures. On ju ammutuntud tõde, et ka meie keha vajab igaaastast ülevaatust. Autoga käite ju regulaarselt ülevaatusel! Lisaks sellele, et koormustest annab hea ülevaate kogu keha töövõimekusest, saate arsti käest ka head juhised pulsivahemike kohta, millega oma treeninguid alustada. Kui varem pole vastupidavusspordiga tegelenud või on pikem paus sisse tulnud, siis soovitame alustada tempoka jalutuskäigu või kepikõnniga. Aeroobsed ehk rahulikud treeningud tugevdavad su südant ja kopse ning aitavad kaasa üldise füüsilise vormi loomisele ja arendamisele. Kui alustate juba jooksmisega, siis ärge endale tempoga liiga tehke. Lõppeesmärk on suuta joosta väikese pulsisagedusega 40–60 minutit. Põhiline, et nädalas oleks neli-viis treeningukordust. Millist ala rohkem harjutada, oleneb sellest, milles end nõrgemalt tunned, küll aga tasub tähelepanu pöörata kõigile kolmele alale.

 

Treeninkava ülesehitus

Võistluste peakorraldaja ja endine tipptriatleet Ain-Alar Juhanson on loonud treeningkava eelkõige suviseid triatlonivõistlusi silmas pidades. Järk-järgult koormusi tõstes on võimalik suvele vastu minna heas vormis ja toonuses. Oluline rõhk on treeningute mitmekesisusel ning intensiivsete ja rahulike trennide tasakaalul. Ka talvisel ja kevadisel treeningperioodil tasub teha erinevaid testvõistlusi, et näha, kuidas on toimunud areng ning kus on puudujäägid.

 

ÜLDKAVA - NÄDAL 22

NB! Treeningkava all leiate ka eraldi ujumiskava pärast ujulate avamist!